Borlange week 4 en 5 - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Borlange week 4 en 5 - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Borlange week 4 en 5

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

29 September 2013 | Zweden, Borlänge

Dag lieve lezers,

Daar ben ik weer! Ondertussen ben ik helemaal ingeburgerd, en heb het heel erg naar mijn zin. De afgelopen twee weken ben ik druk geweest met wat ik eigenlijk altijd al schrijf, school en feesten.

Afgelopen donderdag hadden we een internationale dag op school. Elke nationaliteit kreeg 300 kronen (ongeveer 33 euro) om hun land te promoten. Ik, samen met 6 andere Nederlanders, gingen stamppot maken, speculaas en arretjes cake (van het laatste had ik nog nooit gehoord, maar het is blijkbaar ook Nederlands). Ook hadden we Gouda kaas gekocht (2.5 kilo) en hadden we uit Nederland pepernoten, stroopwafels en dropjes laten overkomen.

Het was ontzettend druk op de internationale dag, en onze stand was er goed te zien. Erg veel foto's rondom de tafel en op de muur. Ook hadden we een hele grote Nederlandse vlag en een afspeel lijst gemaakt met alleen maar Nederlandse muziek. Erg geslaagd, want het was heel erg druk bij onze tafel. Iedereen vond het erg lekker en mensen kwamen maar terug voor de kaas en speculaas.

De dag daarna zijn Tessa en ik op een roadtrip gegaan met ongeveer 15 andere mensen. Wij zaten in de auto met drie Russen, en gingen via allemaal B-weggetjes op weg naar Gavle, aan de kust. Erg leuke stad, en een verschrikkelijk mooie kustlijn. Het zien van de Baltic Sea kan ik dus ook weer van mijn bucket list afhalen.

In de avond hadden we Oktoberfest hier bij de studentenvereniging. Blousjes aan, sokken hoog en gaan! Erg leuke avond gehad. Ik kan alleen slecht tegen Duitse muziek, dus dat was wel irritant, in de loop van de avond ben ik naar de DJ gelopen of die wellicht normale muziek op wilde zetten, maar volgens mij begreep die het niet helemaal.

Gisteren avond hadden we hier, bij Locus, met alle studenten een wedstrijd voor het krijgen van de 'Locus-Cup'. Samen met 10 andere teams gingen we estafettes doen, rondjes draaien en met frisbees gooien, op ballonnen zitten, een speurtocht doen en ga zo maar door. Gelukkig zijn we niet tot de semi-finale gekomen want we waren allemaal zo ontzettend brak, dat we het niet eens aankonden om te gaan rennen, laat staan te drinken.

Aankomende week word een week vol met studeren, want ik heb vrijdag mijn tweede statistiek examen. Voor het weekend staat gepland om een auto te huren en ergens heen te rijden (ik zou graag naar het Zuiden willen om het Pipi Langkous dorp te zien!). Maar het is hier nu al heel erg koud, regenachtig en vriezerig, dus dat hangt erg af van het weer.

Ik zal nog even wat foto's toevoegen van alle dingen waarover ik verteld heb!

Heel veel liefs en tot snel weer,

Emma

  • 30 September 2013 - 16:29

    Aggie:

    Klinkt weer helemaal super schat! Ik stuur je snel een mail!! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 45109

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: