Emma Verkaik - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Emma Verkaik - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Emma Verkaik

Door: Borlänge, Stockholm en Nederland(!!)

Blijf op de hoogte en volg Emma

20 Oktober 2013 | Zweden, Borlänge

Hej hej, hur mur du? Jag mur bra, tack.

Eindelijk was het dan zover. Ik was het vorige reisverslag ook aan het typen, en het allerliefst wilde ik in hoofdletters schrijven dat ik een verassing voor mama had en dat ik naar Nederland kwam. Maar natuurlijk, dat zou echt heel erg lame zijn en alles verpesten. Ik had het echt maar aan heel weinig mensen verteld, om te zorgen dat ze het echt niet te weten zou komen.

Wat heb ik een geweldig weekend gehad, heerlijk om weer thuis te zijn en iedereen weer te zien! Opa en oma hadden heerlijke hapjes gemaakt en mama d'r verjaardag was natuurlijk een top dag. Voor de rest is het weekend echt voorbij gevlogen. Lekker geborreld, lekker uit eten geweest en heerlijk lekker thuis zijn met mama. Ze had echt, GEEN idee.

Die maandag weer terug naar Borlänge. Op zich had ik wel weer zin om terug te gaan. Hier in Locus, met alle studenten, heb ik het echt heerlijk naar mijn zin. Feestjes genoeg, gezellige film avonden genoeg en als je lekker alleen wilt zijn kan dat ook prima. Het weer is wel omgeslagen, vorige week heeft het al een keer gesneeuwd. In de nacht vriest het al, zo rond de -5 graden. Overdag is het rond het vriespunt. Dat is echt wel even wennen, hoor.

Vorige week. Voorbij gevlogen. Afgelopen vrijdag had ik mijn Zweeds mondeling. Die heb ik ook erg makkelijk gehaald. Ik kan echt al best wel zeggen dat ik een aardig woordje Zweeds spreek. Vrijdag avond uit geweest naar Tenoren en naar Flamingo (een club in de stad) en gisteren avond hadden we met alle internationale studenten een gemaskerd bal. Heel erg leuk gehad. Ik ben daarom nu ook echt wel heel erg moe.

Aanstaande dinsdag heb ik mijn Zweeds examen, dus vandaag en morgen is het leren leren leren. Dat is eigenlijk de komende tijd wel even zo, want tot en met volgende week vrijdag heb ik allerlei toetsen. Het komt wel goed. Ik heb het idee dat het allemaal wat makkelijker is dan in Nederland, maar dat komt misschien ook wel omdat ik gewoon minder te doen heb. Je werkt natuurlijk niet hier, en voor de rest heb je in Borlänge nou ook niet echt heel veel te beleven.

Ik zal wat foto's toevoegen van de afgelopen avond!


Heel veel liefs,

Emma

PS. Mijn oude e-mail adres (emma-verkaik@hotmail.com) werkt niet meer. Vanaf nu ben ik per mail bereikbaar op etmverkaik@gmail.com!

  • 26 Oktober 2013 - 20:51

    Loretta:

    Lieve boel,
    Wat heerlijk dat jij je zo goed vermaakt en intussen ook nog je punten haalt.
    Was echt een verrassing je bezoek op mijn verjaardag, het weekend is omgevlogen!!!
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen. Als moeder moet ik nog wel ff kwijt dat je er vermoeid uitziet op de foto's, pas je een beetje op je zelf?
    Geniet!
    Liefs je allerallerallerliefste moedertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 45108

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: