Bor(ing)lange - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Bor(ing)lange - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Bor(ing)lange

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

06 Oktober 2013 | Zweden, Borlänge

Hej hej!

Daar ben ik dan weer! Met een week vol avonturen. Valt eigenlijk best wel mee... Eigenlijk ben ik de hele week rustig aan gaan studeren. Ik had afgelopen vrijdag natuurlijk een belangrijk examen. Maar daar zijn we nog niet.

Die zondag, dat ik het verslag schreef, ben ik eindelijk een keer weer vroeg naar bed gegaan. Want de volgende dag had ik de hele dag school. De maand die eraan zit te komen is erg druk, want ik heb examens waar ik in totaal 30 punten voor kan halen. Als ik dit allemaal in een keer haal, ben ik ontzettend trots op mezelf, en daar gaan we natuurlijk voor!

Maandag, dinsdag en woensdag waren rustige dagen. Vervolgens ben ik op donderdag (weer) naar Gazoline gegaan, om de daghap van 60 sek te eten. Ik keek daar al naar uit sinds vorige week, omdat het pasta carbonara was, met lasagne. Jammer genoeg hadden ze alleen maar lasagne, toen ik dat hoorde had ik natuurlijk al betaald en baalde ik als een stekker. Dus maar terug naar huis, om verder te studeren.

Vrijdag ochtend. Ik zat in een ijskoud lokaal, met een irritant hoestend meisje voor me. Het examen ging heel goed, totdat ze vragen gingen stellen over dingen waar ik werkelijk waar nog nooit van gehoord heb (en ik ben naar elke les geweest). Het resultaat heb ik nog niet terug, maar hopelijk heb ik hem in ieder geval gehaald. Het gaat om een mid-term examen, dus vooral om extra credits te halen op het final exam. Vrijdag hadden we een 'small-get-together' in Tessa haar appartement. Erg gezellig, spelletjes gedaan en later naar Tenoren gegaan. We waren alleen al om 12 uur thuis, omdat er niemand was (en omdat het ook wel tijd was om naar bed te gaan).

Gisteren (zaterdag) hebben we de auto geleend van een hele lieve chinees (Liu, zijn Europese naam is Eric) en toen zijn we naar Falun gereden om daar te lunchen. Verder hadden we eigenlijk een feestje in de avond in de stad, maar iedereen was zo moe dat we lekker vroeg naar bed zijn gegaan. Vandaag (zondag) zijn we met dezelfde auto omhoog gereden naar Mora, via allemaal andere dorpjes. Erg mooi om het Zweedse landschap in de herfst te zien.

Mora was onze eindstop, omdat daar het bekende 'Darlarna Horse' staat. Helemaal niet interessant, maar we hebben het toch gezien. terug gereden langs een meer zo groot als de provincie Utrecht, waar we heel veel kleine Zweedse (lees sekte-achtige) dorpjes gezien hebben. Wel heel leuk dat we het land zelf nu ook echt leren kennen.

Deze week heb ik nog geen plannen. Gewoon rustig aan doen met school, en waarschijnlijk weer lekker uitgaan en het land verkennen.

Ik zal wat foto's toevoegen van onze roadtrip!

Hej do!

Emma

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:57

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 10:58

    Agnes:

    Lieverd, klinkt weer helemaal super!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2013 - 11:10

    Ela Savidis:

    Ha lieve Emma,

    Wat heerlijk dat je zo geniet en met je examens komt
    het ook allemaal goed, daar ben ik van overtuigt.
    Leuk om te lezen dat je een gezellige vriendenclub
    hebt, klinkt heel gezellig.
    Ook hier prachtig herfstweer, ik geniet van alle mooie
    kleuren. Afgelopen woensdag met Annemarie, Mijntje
    en Selma naar de Gooische vrouwenbeurs geweest.
    Je hebt niets gemist, volgend jaar slaan wij een jaartje
    over.
    Dag lieverd, let goed op jezelf, succes met je examens
    en geniet van het mooie Zweden.
    Ik heb trouwens wel stoere nichtjes: jij in Zweden en mijn
    griekse nichtje Maria in Spanje, Sevilla.
    Welja, en ik moet werken . . . . . .
    Kus van je tante Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 45121

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: