Vriendinnetjes in Zweden - Reisverslag uit Jordbron, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Vriendinnetjes in Zweden - Reisverslag uit Jordbron, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Vriendinnetjes in Zweden

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

25 November 2013 | Zweden, Jordbron

Dag lieve mensen,

Na het Rusland en Helsinki verhaal ben ik (natuurlijk) ziek geworden. Ik had het eigenlijk ook wel een beetje kunnen verwachten, ik denk dat het allemaal iets teveel was voor mij. Op zich had ik niet een betere timing kunnen wensen voor ziek zijn, want ik had niet heel erg veel te doen voor school. Dus ik heb het lekker rustig aan gedaan die week. Vroeg naar bed, veel films gekeken en alleen maar soep gegeten.

Aan het einde van de week kwamen Maud en Bell langs. Vrijdag aan het einde van de middag ben ik met de trein naar Stockholm gegaan waar mijn vriendinnetjes ook net waren aangekomen. Vanaf moment één was het super gezellig, zoals vanouds en dat is het hele weekend ook niet veranderd.

Die avond zijn we natuurlijk naar het hostel gelopen als eerste. Dit zat echt in een hele leuke wijk, met allemaal barretjes en clubs. Prima hostel, vooral erg schoon. Later op de avond zijn we door de wijk heen gelopen en hebben we pizza gegeten. Vervolgens zijn we (natuurlijk) naar een bar gegaan waar Maud en ik een mega cocktail hadden. Super grappig, want die meiden waren zo verbaasd over alle mensen die dat tabak in hun mond doen. Dan merk je wel dat ik al wel een beetje gewend ben in het Zweedse wereldje. Die avond zijn we relatief vroeg naar bed gegaan om de volgende dag de stad te gaan verkennen.

Maud en Bell waren helemaal verliefd op Stockholm. Eigenlijk wat iedereen zegt; alleen maar mooie, goed geklede mensen en schitterende gebouwen. De hele dag hebben we gelopen, gelachen, het ontzettend koud gehad en veel gezien. Aan het einde van de middag zijn we terug naar het hostel gegaan om eventjes te ontspannen, en in de avond zijn we naar een heel erg leuk restaurantje gegaan om lekker te eten.

Later in de avond zijn we naar een super hippe club gegaan, wat midden in een winkelcentrum zat. Echt ontzettend gaaf, met alleen maar mooie mensen en goede muziek. Erg gelachen, eigenlijk om alles. Helaas ging Bruno (de club) al om één uur dicht en dus gingen we naar een andere club, wat ook een ervaring op zich was. Ik denk oprecht dat ik nog nooit zoveel mannen heb gezien die ons allemaal geweldig vonden, en wij hun allemaal erg irritant. Dit leverde ook wel ontzettende grappige situaties op, en toen we weer in het hostel waren hebben we eigenlijk er alleen maar om gelachen.

Die zondag hebben we lekker rustig aan ontbeten, koffie gedronken en toen zijn we op naar Borlänge gegaan, met de bus. Bell en Maud hebben hun ogen uitgekeken op de mooie natuur, en moesten stiekem ook wel een beetje lachen toen ze aankwamen in Borlänge.

Die avond hebben we lekker pizza gegeten, en heb ik mijn vriendinnetjes aan mijn vrienden hier voorgesteld. Valerie natuurlijk, mijn kamergenoot, vonden ze geweldig. Daarna lekker een film gekeken en toen slapen.

Vanmorgen zijn we met Caro (een vriendinnetje hier) naar het welbekende Silver Lake gegaan. Ze waren ook erg onder de indruk hiervan. En nu zit ik weer hier, helemaal alleentjes, achter mijn bureau. Maud en Bell zitten nu in de trein terug naar het vliegveld.

Mijn plannen voor deze week zijn eigenlijk vooral verslagen schrijven voor het NHTV maar ook voor de school hier, en in het weekend staat er weer een road trip gepland naar het nationale park, wat bijna in Lapland ligt. Hier kan je geweldig mooi het noorderlicht zien, en natuurlijk is er al aardig wat sneeuw daar.

Dag lieve mensen, en geniet van de Sint periode!

XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 45118

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: