Roadtrip Zweden/Noorwegen en Halloween - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Roadtrip Zweden/Noorwegen en Halloween - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Roadtrip Zweden/Noorwegen en Halloween

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

04 November 2013 | Zweden, Borlänge

Dag lieve mensen,

Zoals jullie waarschijnlijk wel door hebben, heb ik het nog steeds prima naar mijn zin hier. De tijd vliegt echt voorbij, en ik kan me niet voorstellen dat ik al over twee maanden naar huis ga.

De afgelopen tijd ben ik (alweer) heel erg druk geweest met Zweden zien, leren, leren en nog eens leren. Vorige week had ik mijn toetsen. Zweeds, Statistiek en European Business en European Law. Zweeds heb ik al gehaald, met een VG (very good, het hoogste wat je kan halen) en van de andere toetsen heb ik nog geen resultaat terug. Als ik deze allemaal haal, dan heb ik al dertig punten op zak. De vakken die ik volgende term ga doen is marketing 2 en Zweeds voor gevorderden. Die beginnen allemaal aanstaande week al.

Eventjes kijken, waar was ik gebleven… Vorig weekend zijn we op een roadtrip gegaan! Heel erg spontaan, woensdag hadden we besloten om met negen man een busje te huren en een huisje te boeken, en zaterdag ochtend gingen we al. Ik heb echt een geweldig weekend gehad, het was super gezellig en we hebben echt onwijs mooie dingen gezien. In totaal hebben we 1100 kilometer gereden, en hebben we Kattegat, steden om het grootste meer van Zweden en natuurlijk Noorwegen bezocht. In Noorwegen zijn we naar een heel, mooi, oude stad gegaan waar echt alles nog perfect in staat was. De stad was gebouwd voor een of andere viking koning vroeger, en er wonen nu ook geen mensen meer. Ik zal foto's toevoegen!

De nacht was echt ontzettend grappig, de hele dag waren we al grapjes aan het maken over 'studenten die een nacht in een huisje gaan slapen, helemaal alleen', totdat we daar aan kwamen en dachten: o mijn god, dit is net als in een horrorfilm. De huisjes waren precies zo oud ingericht, aan een meer en tegen de rand van het bos aan. De hele camping was helemaal leeg, maar toen we ergens gingen eten een paar honderd meter verderop, zat het helemaal vol met boeren die nog nooit andere mensen gezien hadden dan hun buren. Erg leuke avond gehad, maar weer vroeg naar bed want de volgende ochtend gingen we weer vroeg verder met rijden.

Eenmaal weer in Borlänge aangekomen, en na een nacht goed slapen, heb ik de hele week geleerd. Vrijdag was ik klaar met mijn laatste toets en toen zijn we met allerlei mensen naar Falun gegaan, een studentenstad verderop, waar een Halloween feest was. Echt een ontzettend gaaf feest, en echt en hele leuke avond gehad. Gisteren avond hadden we in Borlänge een Halloween feest, en dat was ook echt geweldig.

Nu ben ik hard aan het leren voor mijn final presentatie die ik morgen heb en dan ben ik officieel klaar met cultural awareness in hospitality and tourism management. En dan donderdag, donderdag is het zo ver! We gaan met een cruise naar Helsinki en Sint Petersburg voor 6 dagen. Ik kan echt niet wachten, ik heb er zoveel zin in! Ik zal als ik terug ben volgend weekend weer een update doen van onze reis, maar ik weet nu al dat het geweldig gaat worden… We gaan ongeveer met dertig studenten van de uni hier, en dan ook nog studenten die we daar leren kennen. We slapen op een cruise, en in Sint Petersburg in een hostel.

Maar voor nu even focussen, want ik ben hier natuurlijk om al mijn punten te halen, wat tot nu toe dus ook helemaal goed gaat!

Heel veel liefs,

Emma

  • 04 November 2013 - 21:09

    Aggie:

    Lieverd! Klinkt echt geweldig! Ik mis je wel hoor maar dat weet je wel hè. Zie je in decemberrrrr! Dikke kus en ik spreek je snel!!

  • 06 November 2013 - 12:56

    Els Savidis:

    Ha die Em,

    Wat een geweldig verhaal! En toch nog al jouw punten gehaald,
    wij verwachten natuurlijk ook niets anders van jou! Haha.
    Geniet lekker en doe voorzichtig (ja, Tante Els!!).
    Hartelijke groeten en veeeeeeeeeeel liefs van ons allen.
    Dikke kus van Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 45112

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: