Borlange week 3 - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Borlange week 3 - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Borlange week 3

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

16 September 2013 | Zweden, Borlänge

Dag lieve lezers,

Hier ben ik weer! Jag heter Emma och jag kommer fran Nederlanderna. Jag studerar Fritid och jag pratar Engleska och i liten Svenska.

Dat is het ook zo'n beetje. Moeilijk taal hoor, dat Zweeds. De lessen van Zweeds zijn heel erg chaotisch, naar mijn mening is de lerares gewoon niet heel goed in uitleggen. Maar het boek is prima te doen, dus ik doe braaf elke oefening en mijn Zweeds gaat wel erg vooruit!

Verder is het niet veel veranderd hier. Wel heb ik een statistiek examen gehad, waar ik maximaal zes punten voor kon halen. Drie keer raden wat ik gehaald heb! 5.5 punten, heel veel beter kan dus niet. Dat is wel echt super fijn hoor, want deze punten kan ik meenemen naar mijn final exam statistiek wat ik over vier weken ongeveer heb.

Waar was ik gebleven? O ja! We gingen iets cultureels doen vorige week zaterdag. Wat hebben we een ontzettend gave top dag gehad zeg. We zijn met een hele groep mensen naar een meer gereden wat hier ongeveer 30 minuten vandaan is, als je normaal rijd. Wij hebben er iets langer over gedaan. Omdat we verdwaald waren, maar ook omdat ik een auto reed die denk ik twee eeuwen oud was, en dan overdrijf ik niet. Als we de berg opreden, moest ik werkelijk waar er alles aan doen om die auto de berg op te krijgen. Op zich niet heel veilig, maar we hebben het overleefd en we zijn weer een ervaring rijker.

Aangekomen bij het Silver Lake waren we allemaal stil. Echt een ZIEK mooi meer met rotsen en super blauw water. Het water was 200 meter diep en er zijn mensen die er die dag zijn ingesprongen, ik heb dat niet gedaan. In de omgeving van het meer waren allerlei andere meren, een oude kerk waar een graf was die echt super eng was. Later bleek dat de meneer die daar begraven was een vervelende man was 200 jaar geleden en dat die zaterdag hij precies 200 jaar geleden was overleden. Super chil. Helemaal niet eng ook.

Daarna weer terug richting Borlange, om naar een super mooi natuurreservaat te gaan. Om de dag af te sluiten zijn we naar een super leuk (pipi langkous achtig) restaurantje gegaan ergens verderop aan het water.

In de avond hadden we een heel gezellig feestje bij de studentenvereniging.

Afgelopen week is eigenlijk niet heel bijzonder geweest, gestudeerd, geslapen, feestjes gehad en gewoon het Zweedse leven-leven. Afgelopen vrijdag waren we uitgenodigd bij een buurman van iemand, om lekker te dineren. Daarna had hij ook een pre-party georganiseerd waar denk ik (en dan lieg ik niet) 150 mensen waren. Het appartement is/was vergelijkbaar met Ladada. Daarna weer naar Tenoren gegaan, de studentenvereniging.

Eigenlijk waren we voor plan om afgelopen zaterdag te gaan kamperen ergens in de bossen, maar het weer was niet optimaal en dus hebben we dat vooruitgeschoven naar volgend weekend of het weekend daarop.

Jullie horen het, het gaat mij dus allemaal erg goed af hier in het Zweedse. Ik zal wat foto's toevoegen, dan kunnen jullie die ook zien.

Heel veel liefs,

Emma

  • 17 September 2013 - 13:23

    Ag:

    Em? Kamperen? Jij? Gaat het wel goed met je? Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt lieve schat! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 45120

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: