Borlange week 2 - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Borlange week 2 - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Borlange week 2

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

06 September 2013 | Zweden, Borlänge

Dag lieve mensen,

Hier is 'ie dan. Mijn tweede reisverslag. Ik heb het idee dat ik echt al weken niet geschreven heb, want ik heb zoveel te vertellen.

Met mijn vorige verslag ben ik gebleven bij de avond voordat school nou echt zou beginnen. Nu ben ik alweer twee school-weken verder.

Die dag, dat ik zo vroeg op school moest zijn, was voornamelijk een introductiedag in een aula in de 'stad'. Allerlei dingen geregeld voor school zelf, zoals het inschrijven van de verschillende vakken en toen lekker naar huis gegaan om een feestje te houden. Ik dacht dat de eerste week al gelijk heel zwaar zou zijn wat betreft het volgen van vakken, maar dat valt gelukkig erg mee. Ik heb tot oktober vier vakken die ik ga volgen, Zweeds, Statistiek, European Business and Cultural Awareness in Hospitality and Tourism managament. In oktober heb ik dan daar examens van, en als ik die haal heb ik dan al dertig punten gehaald!

De hele week stond vooral centraal met introductie-dingen. Allemaal feestjes gehad, lekker gekookt en vooral nog een beetje genieten van de rust wat betreft school. Wel had ik gelijk al statistiek, wat tot nu toe vooral een beetje herhaling is van vorig jaar (dat gaat alleen wel anders worden).

Het is inderdaad allemaal zo duur als dat ze zeggen, het weer is inderdaad al uitermate vervelend koud en het eten is vergelijkbaar met het Nederlandse eten. Wel is fruit heel erg duur en andere verse dingen.

En ja, jongens, alcohol kopen is echt een hele opgave. Daarvoor moeten we dertig minuten lopen naar het centrum van Borlange. Eenmaal aangekomen, kom je ongeveer in een Albert Heijn XL aan, waar je allerlei soorten sterke drank kan kopen. (In de supermarkt kan je wel drank kopen, maar niet boven de 3.5%) Ook die winkel is open tot 15;00 dus zomaar even een flesje wijn halen voor bij het eten kan niet.

Van de week zijn we met heel veel mensen naar Lillian's gegaan. Dit is voor de mensen uit Zeist vergelijkbaar met Chaos van vroeger. Daar hadden we karaoke avond, en hebben we het heel erg gezellig gehad. Alle barren en kroegen sluiten om 2 uur, dus daarna terug naar huis om daar een 'kitchen-party' te organiseren. Dat is eigenlijk vooral tosti's maken.

Gisteren heb ik een rustig dagje gehad, want ik voel me niet echt top fit, ben verkouden en heb keelpijn. Maar natuurlijk, ik heb wel gestudeerd, want ik had vanmorgen al mijn eerste statistiek examen. Maar, wees gerust, deze heb ik sowieso gehaald.

Ik ga nu lunchen met een paar meiden, en dan vanavond hebben we een verjaardag. Daarna naar 'Tenoren', de studentenvereniging en morgen is het zo ver: we gaan iets cultureels doen! We hebben vier auto's geregeld van allerlei mensen en dan gaan we naar het Silver Lake toe. Dat is een meer van 200 meter diep wat echt ontzettend mooi is. Ik zal veel foto's maken zodat ik die volgende week erop kan zetten.

Sorry mensen voor het veel-ste-lange verslag, maar zo zijn jullie toch een beetje bij me!

Heel veel liefs,

Emma



  • 06 September 2013 - 19:02

    Ag:

    Helemaal niet te lang! Ik wil alles weten!! Klinkt allemaal helemaal super en ik heb het idee dat het vooral feestjes zijn, maar dat zal wel aan mij liggen. Heel veel succes met het studeren daar en geniet!!

  • 16 September 2013 - 08:38

    Els Savidis:

    Ha lieve Em,

    Wat een leuk verslag. Er is geen twijfel mogelijk: je geniet van het
    zweedse leven. Je hebt groot gelijk!!!
    Gisteren de verjaardag gevierd van Annemarietje, tjonge, mijn
    dochter is 21, ik kan het zelf bijna niet geloven.
    Jouw kaart was prachtig op tijd. Wij hebben je gemist, hoor!
    Lieverd, geniet lekker en succes met het studeren.
    Ik ga snel met jouw moeder en Tante Selma lekker uiteten,
    gezellig hoor!
    Dikke knuffel van (tante) Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 45110

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: