Week 1 in Zweden - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Week 1 in Zweden - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Week 1 in Zweden

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

25 Augustus 2013 | Zweden, Borlänge

Hallo lieve familie en vrienden,

Daar zit ik dan. In Borlange.

Maar eerst ben ik een paar dagen met mama op pad geweest. Het begon allemaal dinsdag avond, toen mama en ik spaghetti en allemaal andere lekkere dingen gemaakt om met mijn vriendinnetjes en natuurlijk mijn lieve opa en oma nog een keer lekker te eten, en ze allemaal nog een keer te zien. Ik heb het heel fijn gehad die avond, maar mama en ik waren allebei ziek, dus zo snel mogelijk in bed en om drie uur(!!!) stond de wekker, want we vlogen om 07:00 al richting Stockholm.

Antoon had ons gebracht naar Schiphol, en na gezeur met de koffers inchecken (in totaal 15 kilo overgewicht) waren we dan toch nog op tijd om eventjes koffie te drinken.

Mama en ik hebben geweldige dagen gehad in Stockholm, veel gelachen en ontzettend veel genoten. De eerste dag waren we zo niet lekker, en zo ontzettend moe, dat we lekker in een hop on – hop off bus zijn gaan zitten en zo hebben we de stad leren kennen. Natuurlijk hebben we de meest toeristische plekjes gezien (voor ons gevoel eigenlijk al na 1 dag). De dag daarna zijn we erop uit gegaan, richting Borlange! Mama had een auto gehuurd en daar gingen we, drie uur rijden richting mijn woonplaats.

Toen we daar aankwamen (na serieus – niet gelogen – alleen maar op B-weggetjes gereden te hebben) schrokken we een tiny beetje over de omgeving waarin ik woon. Het is een beetje te vergelijken met Kanaleneiland (Opa, oma, antoon niet stressen nu want in het gebouw waar ik woon zitten alleen maar studenten, en in de gebouwen naast mij ook). Naar school toe is het tien minuten lopen, en de supermarkt is op steenworp afstand.

Ik zit in een typisch Amerikaanse campus. Ik deel de keuken en woonkamer met ongeveer 10 mensen, en het washok ook. Een badkamer deel ik met een ander meisje, Valerie. Mijn kamer is prima, het is 2 keer zo groot als die van Barcelona (gaat ook wel makkelijk) en ik hebben alles wat ik nodig heb.

Gisteren avond toen ik hier aankwam ben ik met de studenten die ook uit Nederland komen wat gaan drinken, en toen zijn we naar een feestje gegaan wat hier in het gebouw was. Ik ben echt ontzettend benieuwd hoe het allemaal gaat worden en zijn! Morgen begint de studie echt, om 8.30 moet ik aanwezig zijn. De eerste weken bestaan vooral uit Zweeds leren (wat dus echt wel moeilijk is) en dan ga ik door met European Business.

Ik zit nu in de Mac Donalds omdat ze hier gratis internet hebben. Het internet in de campus moet nog geregeld worden, maar we moeten dan wel internet hebben om dat te regelen. Dus dat gaan we morgen allemaal uitzoeken. Ik heb gehoord dat het ongeveer 10 dagen gaat duren voordat het gaat werken, maar dat laat ik wel zo snel mogelijk weten. Verder ga ik vandaag denk ik Elanden rijden, Eskimo’s spotten en beren schieten. Nee hoor, dit Borlange is eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de serie McClouds Daughters. Voor de mensen die dit niet kennen, hieronder een link!

http://www.youtube.com/watch?v=esUU7NYe1RI


O en trouwens, dan gelijk hieronder weer een link van de Zweedse taal. Het is gewoon echt heel moeilijk.

http://www.youtube.com/watch?v=BgRdlrF-7u0&list=PLF42D34C0A3502DF4

Mijn adres is:

Kornstigen 15C
3:e vaningen
784 52 Borlange
Zweden

Ik zal snel weer wat schrijven!

Heel veel liefs,

Emma

  • 25 Augustus 2013 - 13:50

    Amm:

    Hoi lieverd. Gelukkig gaat het goed met je. Zal vanavond het berichtje aan mama laten lezen (we hadden het namelijk nog over hoe het met je zou gaan). Succes op school morgen! Leuke foto's trouwens.
    Love you babe xx

  • 26 Augustus 2013 - 11:09

    Els Savidis:

    Lieve Em,

    Net van Annemarietje jouw adres doorgekregen.
    Wat klinkt het goed allemaal. Ik ben nu al hart-
    stikke trots op jou!
    Veel succes en geniet van dit alles. Enne. . . .
    dat zweeds gebrabbel gaat jou echt wel lukken,
    maak je geen zorgen.
    Tot snel!
    Dikke kus van (tante) Els.

  • 27 Augustus 2013 - 20:19

    Agnes:

    Klinkt allemaal goed schatje! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal!! Ben ook benieuwd naar het weer, het eten en of het echt allemaal zo belachelijk duur is.

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 45111

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: