Koala en kangaroos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Koala en kangaroos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Koala en kangaroos

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 Februari 2014 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,

Er zijn alweer tien dagen voorbij sinds dat ik mijn laatste blog schreef. De tijd gaat hier zo niet normaal, ongelovelijk, bijna eng, snel voorbij. Ik was gebleven bij Valentijnsdag op het kantoor. Alle evenementen zijn goed gegaan en de avond vloog echt voorbij. Ik heb vier uur lang achter elkaar alleen maar aan de telefoon gezeten, om vragen te beantwoorden.

We hebben een nieuwe manager op kantoor, dus dat zorgt voor wat meer duidelijkheid voor mij als stagaire. Dat is wel echt super fijn, want dan kan ik me echt gaan voorbereiden op mijn professionele product wat ik aan het einde van mijn stage periode in moet leveren. Dit is alweer de vijfde week dat ik stage loop, het gaat allemaal zo snel…

In het weekend van Valentijnsdag ben ik samen met iemand van het kantoor uit Canada en twee andere meiden van het Sydney kantoor wat gaan lunchen op zaterdag. Die avond zijn we naar een Striptrent voor vrouwen geweest met mijn vrouwenlijke huisgenootjes – omdat we een ladies night hadden. Uiteindelijk ben ik met een paar meiden eigenlijk alleen maar in de rokersruimte geweest – wat een zielige bedoeling is dat zeg. Al die dronken Engelse vrouwen die ontzettend ordinair bezig zijn. Leuk om meegemaakt te hebben, maar als iemand me nog een keer meevraagt naar zoiets zal ik toch vriendelijk bedanken.

Die zondag heb ik rustig aan gedaan, en ben ik lekker met een aantal huisgenootjes naar het strand gegaan terwijl het keihard regende. Zwemmen in de regen is echt heerlijk als je brak bent. Het weekend vliegt echt voorbij, terwijl de week dagen meestal wat langzamer gaan (ha-ha).

Afgelopen week was de eerste week dat ik op donderdag en vrijdag maar halve dagen moet werken, en jeetje, wat scheelt dat zeg! Super fijn, want dan kan je serieus gewoon dingen doen die je anders in de avond nog is moet doen, terwijl je dan lekker wilt ontspannen. Op woensdag ben ik twee uur eerder naar huis gegaan, want ik voelde me al de hele dag rampzalig. Aan het einde van de week, toen het weekend begon, was ik echt dood moe en moest ik helaas het weekendje naar de Blue Mountains afzeggen. Erg jammer, maar die bergen lopen niet weg en ik ben hier nog wel eventjes. Zaterdag heb ik dus rustig aan gedaan en ben ik eventjes naar het strand geweest. In de avond ben ik vroeg naar bed gegaan. Op zondag heb ik met vier andere meiden een auto gehuurd en zijn we buiten Sydney een road trip gaan maken, met als missie: kangaroos spotten! Toen we eindelijk de auto hadden, zijn we naar een plaatsje random gereden omdat we gehoord hadden omdat iemand daar is een kangaroo had gezien. Nou – dat was niet zo. Na heel mooi, typisch Australisch landschap gezien te hebben, kwamen we uiteindelijk terrecht in… Koala Park! Dit is vergelijkbaar met de plaatselijke kinderboederij in een gemiddeld dorp in Nederland. Het allerleukste ever aan deze dag is dat: we koala’s aan mochten raken en zelfs met kangaroos in een ruimte mochten zijn. Klinkt heel raar, maar in de staat New South Wales is dit verboden, omdat helaas veel toeristen misbruik hadden gemaakt en verschrikkelijke dingen hebben gedaan met die lieve koala’s.

Dus, daar ging ik dan, op de foto met een koala. Uiteindelijk heb ik drie miljard foto’s van mij met een koala gemaakt haha. Dat beestje is dus helemaal niet zo zacht als het eruit ziet, het is juist best wel ruw. Echt, op dat moment dacht ik echt: ik ben in Australie. Later, toen ik in het kangaroo gedeelte van het park waren, kwamen we er achter dat ik een kangaroo-fluisteraar ben. Ik heb hier ook ontzettend veel foto’s van gemaakt, en oprecht, ik ging bijna dood van het lachen op het moment dat ik een ‘selfie’ ging maken van mij en een kangaroo. Hieronder de foto’s, ze zijn zo ontzettend grappig. Let vooral op die tand van die ene kangaroo!

Daarna zijn we door gereden naar Parramatta River, en zijn we langs de weg gestopt met een ontzettend mooi uitzicht. De zon ging net onder de bergen en het was echt heel erg mooi om dat te zien, terwijl we op een pier op het water lagen.

Nu is het alweer maandag avond en heb ik mijn eerste stagedag achter de rug van de week. Dit weekend gaan we met 14 mensen uit het huis naar Jervis Bay. Een tropische plek waar je hele witte stranden hebt, dolfijnen en zelfs walvissen enzo.

En, heel erg leuk nieuws; mijn vader komt langs, 12 april land die en dan blijft die tot 22 april. Ik ben nu al helemaal plannen aan het maken wat we kunnen gaan doen. Misschien kunnen we wel naar de Blue Mountains gaan.

En ander leuk nieuws: 21 maart ben ik een paar dagen vrij en dan ga ik naar Melbourne! De Great Ocean Road rijden en mama’s huis opzoeken in Footscray/Melbourne samen met een huisgenootje! Ook hier kijk ik echt ontzettend naar uit, maar voor nu vooral hard werken en goed focussen op school!


Cheers!

Emma

  • 24 Februari 2014 - 19:41

    Ag:

    Super leuk lieve schat!!

  • 24 Februari 2014 - 21:59

    Eline:

    Heel leuk, geniet helemaal van je blog als ik dit aan het lezen ben haha. En die foto's zijn geweldig!! Te grappig xxxx Werkse vandaag

  • 05 Maart 2014 - 09:28

    E.savidis:

    Hoi lieve Em,

    Wat een avonturen weer! Ik vind het heerlijk dat jij zo geniet van alles.
    Het is jouw gegund, hoor! Het leven wordt vanzelf serieus genoeg.
    Lieve schat, let goed op jezelf, geniet van alles en WEL TERUG KOMEN,
    HOOR!!!
    Dikke knuffel van (tante) Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 45102

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: