Jervis Bay en Future Music Festival - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Jervis Bay en Future Music Festival - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Jervis Bay en Future Music Festival

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 Maart 2014 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,

Vandaag is het alweer 10 maart, 2014. Het valt me op dat ik elk blog begin met: ‘wat gaat de tijd ongelovelijk snel’, en het klinkt echt afgezaagd, maar ik heb geen idee dat ik hier alweer 8 weken zit. Ik heb in die acht weken al zoveel gedaan, zoveel gezien en zoveel meegemaakt, dat ik gewoon echt het idee heb dat ik hier al jaren woon.

Ik was gebleven bij Jervis Bay, het eerste weekend van maart. We zijn aardig vroeg naar Jervis Bay vertrokken, wat ongeveer drie uur rijden van Sydney is. Toen we daar eenmaal aankwamen, rond een uur of 12, zijn we even boodschappen gaan doen, onze spullen in het huisje zetten en vervolgens zijn we even naar het strand gegaan. Omdat het de hele dag regende, hebben we die dag niet veel gedaan. Alsnog was het erg gezellig, want we waren met 14 mensen uit het huis. In de avond zijn we naar een ‘bring your own booze’ restaurant gegaan, en vervolgens hebben we wat gedronken in het huisje. De huisbaas had ons al gewaarschuwd voor wilde kangaroos op de weg van en naar het restaurant, maar dat het zo erg was had niemand verwacht. Zo ontzettend gaaf om die kangaroos gewoon zo langs de auto te zien rennen.

In het hele kleine stadje van Jervis Bay is echt niks te doen, er was niet eens een kroeg. Ook hadden we geen bereik op ons telefoon. Wat niet eens heel erg was, want zo was iedereen met elkaar in plaats van met hun telefoon. Die nacht zijn we relatief vroeg gaan slapen, omdat we de volgende dag een dolfijnen cruise hadden! Gelukkig was het nu wel mooi weer. De cruise duurde twee uur en het was echt ontzettend gaaf. We hebben dolfijnen gezien, rotsen en de mooiste stranden. Heel leuk om meegemaakt te hebben. Daarna zijn we lekker ergens gaan lunchen, en hebben we nog even op een heel mooi strand gelegen en heb ik gesnorkeld. Eigenlijk heb ik niet heel veel vissen gezien, maar het idee was wel erg leuk haha. Toen ik zondag avond weer thuis kwam, ben ik gelijk gaan slapen, want zo’n weekend is wel echt slopend.

Afgelopen dinsdag moest ik voor het eerst alleen een hosting doen voor een speed dating evenement. Ik was op tijd op locatie, en ik had alles klaar gezet. Het ging ontzettend goed. Ik had even aantallen (10 mannen , 10 vrouwen) dus iedereen had even veel mensen te ontmoeten. De speech in het begin was best wel eng, maar toen ik dat erop had zitten was ik niet meer zenuwachtig. Erg leuk als het goed gaat, want mensen waren letterlijk aan het klappen toen ze weggingen.

Voor de rest heb ik vorige week te horen gekregen dat ik in April twee weken vrij kan krijgen, zodat ik de oost kust kan afreizen met drie andere huisgenootjes. Geweldig! Ik moet deze twee weken wel na mijn stage inhalen, maar dat komt eigenlijk ook perfect uit. April word dus een mooie maand voor mij!

Vrijdag heb ik een gesprek gehad met mijn baas. Hij vertelde me over een eventuele opdracht die ik mag doen, als professioneel product wat ik in moet leveren aan het einde van mijn stage. Ik was echt ontzettend blij toen ik het hoorde: ik ga een speed dating evenement organizeren dat rond om de musical ‘Strictly Ballroom’ gaat. Dit is een musical die georganiseerd word door dezelfde man als Moulin Rouge. Zo ontzettend gaaf! Volgende week begin ik al met meetings hebben en dat soort serieuze dingen!

Afgelopen zaterdag (8 maart) ben ik naar Future Music Festival geweest. Ik was eerst heel erg aan het twijfelen of ik het nou wel of niet moest doen, maar wat ben ik blij dat ik gegaan ben zeg. De line up was geweldig (half Nederland qua artiesten) en de activiteiten waren echt ziek. Silent Disco, Foam Party, Springkussen Festival, in van die hamsterballen rondlopen, noem het maar op. Het was geweldig. Ik ben echt helemaal los gegaan.

Zondag heb ik echt helemaal niks gedaan. Ik heb mijn matras in onze tuin neergelegd en ben daarop gaan slapen. In de avond ben ik met een paar huisgenootjes naar Bondi Beach gegaan om een hapje te eten, en vervolgens ben ik vroeg naar bed gegaan.

Nu ga ik deze week weer hard werken, en donderdag moet ik weer hosten. Vrijdag avond vertrek ik met 17 andere uit mijn huis naar surf kamp, super benieuwd of ik dat een beetje kan! Twee dagen lang leren surfen op een heel mooi strand 5 uur boven Sydney.

Voor nu ga ik ook met een paar huisgenootjes beginnen met sporten elke dag, voor de mensen die het kennen: we willen INSANITY gaan doen. Ik denk niet dat we het heel lang volhouden, maar wie weet... Elke dag een uur sporten (voor of na mijn stage) kan ook heel fijn zijn!

Liefs,

Emma


  • 10 Maart 2014 - 09:13

    Edith Hartsuiker:

    Hoi Emma.

    Een heerlijk begin van mijn werkdag. Je verhaal lezen met een kop koffie erbij. De zon schijnt hier en het is heerlijk weer en dan jouw verhaal. Meid wat een belevenis.

    Liefs Edith

  • 10 Maart 2014 - 14:00

    Loretta:

    hi em,
    Ik zie dat je erg veel last van heimwee hebt (not!)
    Leuke verslagen, nog 4 maandjes te gaan geniet ervan!!

    xxx je eenzaam achtergebleven moedertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 45066

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: