Het leven in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Het leven in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Het leven in Australie

Blijf op de hoogte en volg Emma

14 Februari 2014 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,

Daar ben ik weer hoor. Wat gaat de tijd snel zeg! Ik ben alweer drie weken aan het stage lopen. Hard knock life for me. Elke dag werken van negen tot zes is echt best vermoeiend hoor. En dan heb ik ook elke dag in de week een gastvrouw-rol die ik moet spelen op een speed dating event. Twee weken geleden had ik mijn eerste speed dating evenement om te hosten, nog in samenwerking met een collega. Super gaaf om dan eindelijk te zien wat nou precies een speed dating evenement is.

Die vrijdag zijn we met het hele team van Fast Impressions naar een karaoke bar gegaan, en daarna naar Kings Cross. Dat is echt het Chersonisos van Sydney. Heel veel dronken verbrande Engelse, ordinaire kleding en harde muziek. We hebben een hele leuke avond gehad, en ik ben uiteindelijk al om 1 uur naar huis gegaan omdat ik zo moe was van die werkweek.

In dat weekend zijn we naar China Town geweest en naar de Chinese Garden of Friendship. Echt super gaaf, want in die tuin komen echt twee werelden bij elkaar. Het drukke Sydney stadsleven is echt weg in die tuin. Het is geweldig om al die kleine kraampjes, dingetjes en chinezen in hun element te zien.

Daarna zijn we lekker naar huis gegaan, even douchen en ontspannen, om vervolgens weer cocktails te gaan drinken voor een huisgenootje die jarig was. Dat zijn we in Darling Harbour gaan doen, wat echt een ontzettend gave buurt is in Sydney. Daarna nog naar een Club gegaan, met driehonderd verschillende kamers en gangetjes met verschillende muziek.

Die zondag ben ik naar Australian Open Surfing geweest op Manly. Wat is dat gaaf om mee te maken zeg. Maar, wel een hele reis om er naar toe te komen. Manly is een soort dorpje wat wel onder Sydney valt, maar je moet er met de boot heen. Dus hoppa, weer met de boot langs het Opera House en Harbour Bridge en op naar Manly. Het was echt super lekker weer, en we hebben heelijk de hele dag gekeken naar de surfwedstrijden. Ook zijn Megan en ik naar een Skating Arena gegaan (voor de mensen die Rocket Power nog kennen van de TV vroeger, het was precies dat!). Vervolgens zijn we lekker uit eten gegaan en ben ik vroeg mijn bed in gegaan, want, maandag moet ik natuurlijk gewoon weer werken.

Deze werkweek is erg snel voorbij gegaan. Ook hebben we afgesproken dat ik vanaf volgende week elke donderdag ochtend en vrijdag middag thuis blijf om aan school te werken. Super fijn natuurlijk, want als je hier bent is het vooral hard werken.

Ik kan wel zeggen dat ik aardig mijn plekje heb gevonden in Sydney. Wat een geweldige stad. Wat een heerlijke sfeer. Wat een heerlijk weer! Echt, mijn leven is helemaal geweldig!

Aanstaand weekend hebben we met de meiden van het huis, ongeveer 20 meiden dus, een meidenavond georganiseerd. Dan gaan we naar een Chippendales (hahaha) achtige show en daarna met z'n alle uit. Super gezellig natuurlijk, al hoeft die stripclub niet helemaal voor mij. Overdag wil ik graag met de Hop On - Hop Off bus door Sydney. Het is natuurlijk super toeristisch, maar zo leer ik wel lekker de stad kennen.

Het weekend daarop staat er een roadtrip gepland: naar de Blue Mountains voor een weekendje. Naar de Three Sisters en 'heerlijk' wandelen door de vallei en de bossen. Dat wandelen hoeft van mij niet echt, maar het is natuurlijk super gaaf om dat te zien. Eerste dingetje van mijn Bucket List kan ik dus al afvinken.

Dit is trouwens mijn Bucket List terwijl ik in Australie ben:

* Surf kamp
* Jervis bay
* Melbourne
* Blue Mountains
* Uluru (Ayer's Rock)
* Rainforest
* Cairns
* Whitsundays
* Great Barrier Reef

En als ik nog geld over heb (ha-ha) wil ik graag een weekendje naar Auckland. Nu ik toch in de buurt ben...

Voor nu ga ik lekker tot acht uur werken vanavond, want het is natuurlijk valentijnsdag en bij Fast Impressions draait alles om de liefde, dus dit is DE dag van het jaar. Hard werken, de telefoon de hele dag, en veel mensen die naar een van onze feesten willen komen.

With lots of Australian hugs and kisses,

Emma

  • 14 Februari 2014 - 12:11

    Edith |Hartsuiker:

    Hoi Emma,

    Wat een verslag weer. Het lijkt wel een film. We hebben gisteren het fotoboek voor Oma dooorgestuurd, dus het is af. Het was wel een klus, maar het is erg leuk geworden. Misschien kan Oma het je laten zien, als ze het gekregen heeft via Skype. Ik ga weer lekker werken en hier schijnt gelukkig ook een beetje de zon, maar vanochtend was het wel glad met fietsen.

    Liefs Edith

  • 15 Februari 2014 - 01:45

    Mileen :

    Jaa, kom naar Auckland. Het zou hilarisch zijn om je na jaren hier aan de andere kant van de wereld weer te zuen! Geld of geen geld, haha..
    Super leuk om te lezen dat je het maar je zin hebt met de Ozzies! Geniet ervan, de tijd vliegt voorbij. En ik hoop dat je je bucketlist kunt vervullen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 45066

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: