Emma's future career: surfing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Emma's future career: surfing - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Emma's future career: surfing

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 Maart 2014 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen,

Hier weer een nieuw verslag. Ik wilde eigenlijk wachten op volgend weekend, voordat ik weer een verslag zal gaan schrijven. Toen bedacht ik me alleen dat ik dit weekend zoveel heb meegemaakt, dat ik dit nu moet vertellen.

Begin bij het begin Emma, even focussen. Ik loop natuurlijk ook nog gewoon stage. Mijn stage is nog steeds goed. Het gaat lekker. Ik krijg allemaal dingen te doen, steeds meer verantwoordelijkheid en daardoor boek ik dus ook meer vooruitgang. Vorige week had ik mijn tweede hosting-shift als gastvrouw op een speed dating evenement. Dit evenement ging helaas iets minder goed. Mensen kwamen niet opdagen, de locatie was niet erg mooi en er gingen zelfs een paar mensen weg omdat ze ‘ziek’ waren geworden tijdens het evenement. Gelukkig heb ik als gastvrouw geen klachten binnen gehad die over mij gingen, zo vonden het juist super leuk hoe ik het opgelost had. Eigenlijk had ik het niet echt opgelost, maar ben ik gewoon de ‘people-person’ uit gaan hangen en gezegd hoe erg ik het vond voor ze. Desalniettemin vloog de avond voorbij en voor ik het wist was het weekend.

Vrijdag avond om zeven uur vertrok ik met 17 andere huisgenootjes naar Seal Rocks, om een weekend op surf kamp te gaan. We zouden opgehaald worden in een busje bij het centraal station, en toen we het busje zagen begonnen we eigenlijk allemaal te lachen. Het was een typisch surf-hippie busje die eigenlijk al 10 jaar niet meer door de APK kon komen. Eenmaal aangekomen bij Seal Rocks, ongeveer vier uur rijden, zijn we eigenlijk gelijk gaan slapen, maar natuurlijk hebben we eerst even gekeken naar het super mooie meer dat achter het kamp lag. Het was zo ontzettend mooie locatie, zo midden in de jungle. Weer hadden we geen bereik, maar eigenlijk was dat helemaal niet erg. Het was eerlijk gezegd best lekker.

De volgende dag, na een ontbijt, zijn we een half uur gaan rijden naar een schitterend mooi strand waar we dan surfen zouden gaan leren. We waren met een vrij grote groep, dus het duurde allemaal eventjes voordat we eindelijk de uitleg kregen. Daar ging ik dan hoor, het water in. Na driehonderd keer gevallen te zijn, overal blauwe plekken te hebben, drie honderd salto’s onderwater gemaakt te hebben, zeventien kilo zout en achthonderd liter zee-water gedronken te hebben, was het tijd voor de lunch. Dit was officieel de allerlekkerste lunch die ik ooit gegeten heb (los van de sandwiches van mama/oma dan). Ik had zo’n honger! Na een half uur pauze ben ik nog even op het strand geweest, en toen ben ik maar weer het water in gegaan om het nog een keer te proberen. Deze keer heb ik zelfs even gestaan (ik denk zo’n vijf seconde) maar dat is oprecht best wel goed voor de eerste dag surfen.

Daarna lekker naar huis gegaan, gegeten, en klaar gemaakt voor een drank avond bij het surfkamp met alle gasten. Het was super gezellig, maar iedereen was natuurlijk gesloopt van het surfen die dag. Ik heb het zelf rustig aan gehouden, en ben relatief vroeg naar bed gegaan. Wel heb ik zeker driehonderdzevenenvijftig muggenbulden opgelopen, daar word ik nu toch echt wel een beetje ziek van.

De volgende ochtend, toen we aan het ontbijt zaten, liep er een hele grote hagedis langs. Vergelijkbaar met moortje, alleen dan laag potig. Echt super gaaf om dat te zien. Helaas hoorde we dat de golven heel hoog waren en dat we dus op zoek moesten gaan naar een goed strand voor beginners zoals wij. Uiteindelijk zijn we naar een stadje gereden, waar we lekker geluncht hebben. De golven waren allemaal super hoog en zelfs het strand was afgesloten voor zwemmers. Toen we later naar het kamp terug kwamen, hebben we nog eventjes ontspannen en daarna zijn we weer terug naar huis gereden. Helemaal kapot zijn we nog eventjes langs een dorpje gereden waar super veel wilde kangaroos op een veld waren. Super gaaf om dat te zien. Ik heb dus in het weekend wel echt de meeste Australische dingen op een rijtje meegemaakt. Super gaaf weekend gehad.

Gisteren (maandag) moest ik samen met een college uit Engeland een cursus doen die vergelijkbaar is met Sociale Hygiene in Nederland. Dat heb je hier nodig om alcohol te schenken, iets wat ik dus moet doen als ik gastvrouw ben. De hele dag achter een schoolbank zitten is wel weer even wennen, maar uiteindelijk was het wel interessant en ik heb nu mijn diploma daarvoor!

Nu zit mijn tweede werkdag er alweer bijna op. Morgen (woensdag-avond) ga ik met mijn vrouwelijke collega’s uit eten en drankjes drinken. Donderdag is dan mijn laatste werk dag en dan vlieg ik vrijdag ochtend vroeg naar Melbourne, nu met drie andere huisgenootjes. Super veel zin in!

Volgende week dus weer een nieuw verslag over mama’s geboortehuis, Great Ocean Road en Melbourne natuurlijk zelf!

Cheers,

Emma

  • 20 Maart 2014 - 19:44

    Ag:

    Klinkt allemaal helemaal super en ik ben best wel een beetje jaloers!

  • 21 Maart 2014 - 15:54

    Els:

    Dag lieve Em, wat heerlijk dat jij zo geniet!
    Van de week met Annemarie naar jouw moeders
    winkel geweest, echt heel erg leuk en gaaf.
    Het ziet er allemaal erg mooi uit.
    Met ons alles goed, ook hier was het de afgelopen
    tijd heerlijk weer. Het leek wel mei/juni.
    Lieverd, veel pezier verder, let goed op jezelf.
    Wij blijven jou volgen.
    Dikke kus van ons allen.
    Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 44975

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: