Eerste stage week in Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Eerste stage week in Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Eerste stage week in Aussie

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Allereerst: wat gaat de tijd snel. Vorige week heb ik dus mijn eerste stage week gehad, en die is echt voorbij gevlogen. Maandag waren we gelukkig nog vrij, dus het zou een kort weekje worden. Dinsdag waren we om half negen van ons huis vertrokken, en om precies negen uur waren we op stage. Het is een erg jong team, de jongste die op dit moment aan het werk is, is maar 31 jaar oud. Ook is het team heel internationaal. Het is erg gezellig op het kantoor en dat maakt het wel wat fijner.
De eerste dagen van mijn stage stonden vooral centraal met de standaard stage-klusjes. Naar het post kantoor, inwerken en mail-outs versturen (naar de database van het kantoor, dus naar alle mensen die een profiel hebben op de website). Elke dag hebben we recht op een uur pauze, wat wel erg lekker is. Dan gaan we naar het park achter het pand van het kantoor en zitten we heerlijk in de 30 graden- zon.
Het viel me op dat iedereen hier heel sportief is. Mensen gaan in hun pauze hardlopen of zwemmen, en op elke hoek van de straat zit wel een salad-bar.

De bedoeling van mijn stage is dat ik aan het einde van mijn 20 weken een project heb opgezet en afgerond, in dit geval dus een evenement. Alleen is een evenement niet genoeg, en moet ik het bevoorbeeld combineren met het maken van een marketing plan. Ik sta hier helemaal volledig open in, en het kantoor is met alle creativiteit ontzettend enthousiast. Ook is het leuk om te weten dat mijn evenement daadwerkelijk word uitgevoerd.

Vorige week kreeg ik gelijk te horen dat ik een project mag doen (als ik zou willen) wat te maken zou hebben met speed-dating op een zeilboot. Ik stond echt te springen in de lucht. Ik was echt zo ontzettend blij. Ik heb gelijk een e-mail gekregen en het gaat om een evenement in Melbourne. Wat heel erg gaaf is, maar het heeft ook wel nadelen.
In het weekend zijn we naar Tarango Zoo geweest in Sydney. We gingen met een paar meiden van het huis, en het was super gezellig. Het leuke en spectaculaire van die dierentuin is dat je met een Ferry naar de dierentuin gaat. Dus langs de Harbour Bridge, langs het Opera House en dan zo, naar de andere kant. De dierentuin is erg mooi, en met allemaal dieren die in Australie wonen. Het hele concept van de dierentuin is dat je met een kabelbaan omhoog gaat, en vervolgens de hele route naar beneden loopt. De dierentuin is ook duurzaam, alle dieren die daar wonen hebben een geweldig leven, en het geld van het kaartje gaat ook naar geode doelen.
In de avond zijn we naar een huis feestje geweest van wat Australische mensen. Erg gezellig gehad. Zondag zijn we met het hele huis naar Coogee Beach gegaan. Dat is 20 minuten met de bus, en dan kom je echt in een heel lievig strandje, waar je heel mooi kan snorkelen en van rotsen af kan springen. Daarna zijn we met het hele huis gaan barbequeen, dus ik heb echt een geweldig weekend gehad. Wel is het echt voorbij gevlogen!

Mijn plan is om elke dag van het weekend iets te doen, zodat ik de stad echt leer kennen, en dan lekker de andere dag naar het strand te gaan. Het plan deze week is om naar Chinatown te gaan en naar een hele mooie Chinese tuin hier. Door de weeks wil ik in de avond naar een exibitie van Yoko Ono – War is Over.
Dinsdag word een lange dag voor me, want dan werk ik van negen uur in de ochtend tot 11 uur in de avond. Ik moet namelijk de eerste keer meelopen met hosten van een speed-dating evenement.

Sorry jongens voor mijn veel ste lange verslag! Ik zal ook nog eventjes wat foto’s toevoegen van alle mooie momenten die ik heb meegemaakt deze week!

Cheers!

  • 04 Februari 2014 - 11:51

    Edith H:

    Hoi Emma,

    Het was weer een geweldig verhaal. Leuk om te lezen wat je allemaal doet en naartoe gaat. Een leuke afwisseling op de andere mailtjes die ik binnenkrijg.

    Liefs Edith

  • 04 Februari 2014 - 22:35

    Loretta:

    Hi em,
    Heeeeerlijk he! Lekker weer, leuke mensen leuk werk wat heb je nog meer te wensen?(behalve natuurlijk dat je zou willen dat je moeder erbij was)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 44972

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: