Eerste week in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Eerste week in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Eerste week in Australië

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 Januari 2014 | Australië, Sydney

G’day!

Daar zit ik dan. Aan de andere kant van de wereld. Daar stond ik dan. Op Schiphol, met een hele groep. Toen het eenmaal zover was om afscheid te nemen, had ik het wel eventjes zwaar, maar ik kon het eigenlijk erg goed relativeren: eindelijk was het zover. Toen ik aankwam in Sydney, na een hele lange vlucht, heb ik een taxi gepakt en ben ik naar een hostel gegaan. Ik was zo moe, maar door alle indrukken en natuurlijk de mega jetlag werd ik om zes uur in de ochtend wakker. Toen ben ik en een studiegenootje van me naar Bondi Beach gegaan, om lekker te ontbijten en rond te lopen. En daar stond ik hoor. Eindelijk! Wat gaaf zeg om er dan echt te zijn. Dat was wel echt mijn eerste ‘ik-ben-nu-echt-in-Sydney-momentje’. Toen ik die lifeguards zag had ik het gevoel dat Tom Cruise en Robbie Williams ook aanwezig waren, maar die mannen zijn natuurlijk ook gewoon hun werk aan het doen (ha ha).

Eenmaal aangekomen in mijn nieuwe huis, kregen we een rondleiding van onze huisbaas, Dave. Op het eerste gezicht een hele aardige man, die wel wat strenge regels heeft. Geen alcohol in huis, en om 10 uur de lichten uit. Het is in Australië sowieso niet de bedoeling dat je op het strand drinkt, of in parken, net zoals roken. Mijn kamer is een soort mini-studio, met eigen badkamer en kitchenette, ik zal ook hier foto’s van uploaden. Toen ik helemaal geïnstalleerd was, zijn we even boodschappen gaan doen. Verder die dag heb ik rustig aan gedaan, want natuurlijk is de jetlag nog aanwezig. Ik heb hele leuke huisgenootjes, en ze doen in principe altijd alles samen. Ook zit ik al in een kook-groepje, en moet ik dus om de vier dagen koken.

Donderdag was het dan zover. Ik ben Sydney in gegaan. Met de bus naar de haven toe, want daar zijn natuurlijk de twee grote: Harbour Bridge en Sydney Opera House. Toen ik daar aankwam (met een huisgenootje) was ik echt aan het gillen. Letterlijk. Ik was zo blij! Van blijdschap hebben we ook maar een glas prosecco gedronken, om het te vieren. Ik kon het niet geloven dat ik daar dan ein-de-lijk stond! Na een paar uur daar rondgelopen te hebben zijn we weer richting huis gegaan, om vervolgens uit eten te gaan in een kroegje hier. Op donderdag heb je namelijk een speciaal concept: koop een drankje en dan krijg je daar gratis eten bij. Een biefstuk met friet en cola. Uiteindelijk is dat dan 5.70$. Rond de drie euro dus. Daarna zijn we naar de Ivy gegaan. Dat is een club op een dak van een hotel, midden in Sydney. Het is eigenlijk uitgaan alla Barcelona, met een zwembad en alleen maar mooie mensen. Het leuke is, dat in dit zwembad ook echt gezwommen word.

Vrijdag heb ik een rustig dagje gehad, want ik werd niet heel erg lekker wakker. Dus ik doe er alles aan om goed te blijven. Ik ben voor plan om met een huisgenootje elke dag een uurtje te gaan zwemmen in de zee, maar het weer was niet goed genoeg ervoor helaas. Dus zijn we maar naar de Aldi gegaan, wat echt aanzienlijk goedkoper is, maar wel even 20 minuten lopen. Vervolgens hebben we gegeten, en ben ik vroeg naar bed gegaan. Het is hier nu 05.31, en ik kan niet meer slapen. Combinatie van een jetlag en het feit dat ik al om 22.00 sliep denk ik!

Vandaag gaan we ook naar de stad toe, en gaan we het verder verkennen. Mijn indrukken nu kunnen worden geconcludeerd als: tropisch London met gebouwen net zoals New York. Alles in de supermarkt is vergelijkbaar met het Engels eten.

O, en trouwens. Een ding: de insecten hier zijn verschrikkelijk. Wat is dat irritant zeg. Ik wilde een dag een tosti maken, en de kakkerlakken lopen het apparaat uit. Net zoals de spinnen, en de, ik noem ze ‘konijn-apen’ in de bomen. Ik zal een foto toevoegen van dat beestje.
Aanstaande zondag is Australia Day. Een soort koninginnendag. Ons plan is om naar Darling Harbour te gaan, want daar zijn allerlei festivals gepland. Maandag ben ik vrij, dus ik kan nu nog genieten van een lang weekend!

Cheers mate!

PS, mijn adres is: edgecliff road 50/52, nsw 2025, woollahra, sydney en mijn Australische mobiele nummer is 0061 449 524 830.


  • 27 Januari 2014 - 09:03

    Edith Hartsuiker:

    Hoi Emma,

    Het klinkt allemaal als een droom, geweldig. Ik ben net een half uurtje op mijn werk en dacht eerst een bak koffie en een leuk verhaaltje lezen,want ik heb weinig zin om te werken. Ben benieuwd naar de reest van je verslagen.

    Liefs Edith

  • 28 Januari 2014 - 12:27

    Els Savidis:

    Lieve Em,

    Wat een verhaal, wat heerlijk dat je zo geniet! het is jouw gegund, hoor!
    Fijn dat je ook leuke mensen om je heen hebt.

    Hier alles goed, niet koud, beetje regen, maar ook een zonnetje.
    Mogen niet klagen!
    Ik ga snel verder met werken, ik schrijf snel weer. Bedankt alvast voor
    jouw adres.
    Dikke kus en liefs van Els.
    PAS GOED OP JEZELF!!!


  • 01 Februari 2014 - 14:46

    :

    Schatjeeee zo leuk!!!!!!! Voeg me even toe aan de mailinglijst (tessa_sss@hotmail.com)
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 45066

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: