Fiji, laatste stage weken en inpakken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu Fiji, laatste stage weken en inpakken! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Verkaik - WaarBenJij.nu

Fiji, laatste stage weken en inpakken!

Door: Emma Verkaik

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 Juni 2014 | Australië, Sydney

Dag lieverds,

Nog even snel een blog. Dit keer over mijn heerlijke tijd in Fiji, en natuurlijk over mijn laatste stage dagen.

Zoals ik in mijn vorige blog vertelde, moesten we erg vroeg op om vervolgens naar International Aiport te gaan. Na een vrij lange vlucht (5 uur) kwamen we dan aan op Nadi, dit is de hoofdstad van Fiji. Het is echt het paradijs, als je aan komt vliegen zie je al allemaal vulkanen, dolfijnen, palmbomen, riviertjes en heel helder water.

Eenmaal het vliegtuig uitgelopen zijn we natuurlijk de verkeerde rij ingelopen voor de immigratie dienst, en werden we door een vriendelijke Fiji-man eruitgehaald en mochten we zo langs alle honderden andere passagiers voorbij lopen. Dit leverde erg grappige gezichten op, en vooral 'wat doen die drie meiden'. Toen we naar de balie 'prive-vluchten' gingen, was het wel duidelijk. We mochten alles overslaan qua rijen, want we moesten nog met een kleiin vliegtuigje naar ons eiland gebracht worden. Toen we eenmaal in het vliegtuigje zaten, wat geparkeerd stond naast het vliegtuig van de koning van Fiji, zagen we hoe verschrikkelijk mooi het wel niet was. We vlogen over de zee naar ons eilandtje, maar ook eventjes een d-tour naar andere eilandjes om puur eventjes ons te laten zien waar we wel niet zaten. Toen we eenmaal aankwamen bij ons resort zijn we heerlijk ontvangen met muziek en werden we naar ons huisje gebracht.

De rest van de dagen hebben we heerlijk gezond, zijn we weer bruin geworden, hebben we gesnorkeld, gezwommen, cocktails gedronken, zijn we naar het spa geweest en we hebben een dag lang een zeiltocht gedaan wat georganiseerd was door het hotel. Met deze tocht zijn we naar allerlei schitterende onbewoonde eilanden geweest en hebben we daar gesnorkeld en gedoken. Een van die eilanden is van een van mijn lievelingsfilms. Die film heet Cast Away met Tom Hanks. Ik ben gewoon op dat eiland geweest! Jullie kunnen jullie wel voorstellen hoe geweldig ik dat vond, en dus hebben we hele foto-shoots gehouden met mij als Tom Hanks op een onbewoond eiland.
Daarna zijn we naar een typisch Fiji-aans dorpje gegaan. En dat was wel even schrikken. Dit was een dorpje op een eiland, en voor ons was dit pure armoede. Mensen buiten slapen. Het enige water wat ze hadden was drink water en de leefomgeving was verschrikkelijk.

Daarna zijn we weer heerlijk naar ons huisje gegaan en hebben we weer heerlijk geslapen. Wat hebben wij heerlijke dagen gehad zeg en WAT is het gaaf dat ik daar gewoon geweest ben!

De weken daarna was het hard aan de bak voor mijn school projecten. Maar op zich was het helemaal niet erg om te doen, want de projecten waar ik mee bezig was waren serieus leuk en erg leerzaam.

Op 25 juni was mijn laatste stage dag. Dat was wel eventjes gek hoor. Ik ben echt ontzettend blij dat ik naar Aussie ben gegaan en dat ik deze stage plek heb gekregen. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad, ik heb veel mogen leren en natuurlijk mogen zien, en natuurlijk een half jaar wonen in het land van mijn mama is ongelofelijk gaaf. Nu is het tijd voor mij om mijn koffers te pakken en weer naar ons landje te gaan. Weer even keihard geld sparen, lekker bij mijn lieve familie en vrienden zijn, en dan ga ik in September een minor beginnen (no worries- gewoon in Nederland) . Deze minor is 'Cross Cultural Management', en volg ik gewoon op het NHTV. In januari moet ik afstuderen, en als je het mij vraagt zeg ik: op naar London! Maar voor nu, heerlijk relaxen en genieten thuis.

Tot dinsdag!

Cheers mates.

  • 28 Juni 2014 - 18:25

    Ag:

    Ik ben helemaal niet jaloers en ook helemaal niet blij dat je weer thuis komt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 2708
Totaal aantal bezoekers 44923

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 02 Juli 2014

Stage in Sydney, Australië

21 Augustus 2013 - 14 Januari 2014

Exchange Borlange, Zweden

27 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Stage Spanje

Landen bezocht: